Igen tudom, ez a négy szó így ritkán kerül egymás mellé. Mégis most azt gondolom, hogy itt van az ideje megnézni, hogyan lehet melankolikusként stressz mentesen hálózatot építeni és a placebo elvet alkalmazni a marketingben.

Menjünk sorjában. Az első szó a melankolikus. Mit is jelent ez? Ez egy személyiség típus a négyből. Ugye van ezen kívül még a szangvinikus. a kolerikus és a flegmatikus. Erről szól Florence Littauer: Személyiségünk rejtett tartalékai c. könyve, melyet magyarul 1995-ben adtak ki. Az idén is hallgattam egy személyiség típusokról szóló előadást Nyiri Zoltántól a Facebook-on az Online – Zoltán – Alapozó privát csoportban. Ezt követően a honlapján ki is töltöttem egy tesztet. Most elővettem a 25 évvel ezelőtti tesztet és összehasonlítottam a friss teszt eredményével. A szangvinikus, kolerikus, melankolikus, flegmatikus adatok 25 évvel ezelőtt 2,6,23,9 eredményt hoztak, az egy héttel ezelőtti pedig, 0,7,21,11 eredményt. Ebből 100 %-osan látszik, hogy Hippokratész által az i.e. negyedik században leírt vérmérséklet típus leírás időtálló és én egy tökéletes melankolikus vagyok.

Milyen egy melankolikus a könyv szerint?
“Mély és átgondolt, elemző, komoly és céltudatos, zsenijelölt, tehetséges és alkotó szellem, zenei vagy képzőművész hajlamú, költői és filozofikus, fogékony a szépre, érzékenyen figyeli a többieket, önfeláldozó, lelkiismeretes. idealista.”
Nekem ezekből van a legmagasabb pontszámom, én így nézek a világra. Ezért mondom azt, hogy melankolikus hálózatépítő.

Ez azt jelenti, hogy megvizsgálom, kielemezem, hogyan lehet stressz nélkül, kiváló termékekkel, komoly céggel, a mai korhoz igazított optimális módon úgy hálózatot építeni, hogy közben élvezem az út minden egyes lépést és jól érzem magam a bőrömben.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy – ahogy én is használom – csak egyetlen egy termékre koncentrálok, mert ezt ismerem immár 2 éve. Erről tudok őszintén beszélni. Nem írok listát, nem hívok meg direktben senkit. Csupán azt javaslom, hogy azért, hogy megismerhesd ezt a terméket, a segítségemmel regisztrálj a cég oldalán és kezdje el rendszeresen – az ajánlatnak megfelelően – használni.

Mi is a PLACEBÓ? Röviden, egy elvárás, egy kívánság megvalósulása. Leginkább orvosi kísérletekben találkoztunk eddig ezzel. Van két kontroll csoport. Mindkettőnek azt mondják, hogy kapnak olyan gyógyszert, vagy elvégeznek rajtuk olyan műtétet, ami meggyógyítja őket. És azokban az esetekben, amiről nekem tudomásom van abban a kontroll csoportban, ahol a gyógyszer helyett cukorkát adnak, vagy csak végeznek egy bevágást a bőrön és minden beavatkozás nélkül összevarrják, és a résztvevők azt gondolják, hogy igazi gyógyszert kaptak vagy elvégezték rajtuk a műtétet – hangsúlyozom az általam megismert esetekben – az emberek több mint 50 %-a javulást, gyógyulást érez Forrás: Dr. Joe Dispenza: A placebo te magad légy c. könyve.

Hogy jön ez a placebo a marketinghez? Nagyon egyszerű. Egy csomó embernek van véleménye a marketingről. Ugyanúgy, ahogy a kísérletben, nem ismerik a gyógyszerek összetételét, a pontos műtéti eljárást, ugyanúgy itt sem tudják a marketing lépéseket.

Amennyiben létrehozunk egy olyan környezetet, olyan eljárást, ahol kockázat mentesen hozzájuthatnak tagoknak szóló áron kiváló termékekhez, akár havi rendszerességgel, vagy anélkül, már kaptak egy nyereséget az árban. Ha az ég világon semmi más sem történik, már jól jártak. Ezek után még akkor sincs semmi kockázat, ha csak ez az állapot marad, mert már ez is nyereség. Ezen felül nincs személyes meghívás, az érdeklődők köre nem korlátozódik az ismerősökre és így nem szükséges a kifogás kezelés sem, mert a megoldás nem a kifogások szintjén van, hanem eggyel magasabb szinten.

Amennyiben adunk részletes információt, hogy miként lehetne ebből többet is kihozni, és van hozzá kedvük, mivel van bennük egy elvárás, egy remény, ugyanúgy mint kontroll csoportnál, feltételezhető, hogy több mint az 50 %-nak működni fog a marketing és azt tapasztalják meg, amit elvárnak a placebo elvnek köszönhetően.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nincs fizetett hírdetés sehol sem, mert ez alapból tilos. Viszont elkezdünk a közösségi médián (Facebook, Instagram) és a saját privát honlapunkon, a blogunkban brendet építeni magunkról, hogy milyen az érdeklődési körünk, elmondjuk magunkról, hogy Nu Skin Brand Affiliate lettünk.
És itt jön be a placebo, azt gondoljuk, hogy ez az emberek számára érdekes információ. Elvárjuk, bízunk benne, hogy mások is érdekes személyiségnek fognak tartani, és felveszik velünk a kapcsolatot, hogy részletesebben megismerhessék azt, amivel foglalkozunk. Elkezdünk egy élet hosszig tartó tanulást termékről, technikáról, marketingről, honlapokról, közösségi médiáról.

Van pár dolog, amiben – azt gondolom, hogy – jó vagyok. Vannak megalapozott ismerteim és érdekes lehet mások számára is.
Ilyen például a stressz kezelés honlapom. Tudok ajánlani olyan embereket, írókat, akik REMÉNYT hozhatnak a mindennapokba, ha arra lenne szükségünk. Komolyan foglalkoztam családfa kutatással erről készült a Balócsalád oldalam. Nemrég olvastam el Robin Sharma: Hajnali 5 óra klub című könyvét, aminek a szellemében teljesen átalakítottam a reggeli tevékenységeimet. Szívesen beszélek erről is. Vagy, – ha nem esik az eső – rendszeresen napi egy órai sétával szinten tartom a kondíciómat. 70 évesen nemrég jártam Balin egy 20-40 éveseknek ajánlott 2 hetes úton. Mondhatom, hogy a kor nem lehet kifogás semmire. Ez is a placebo marketing része.

Rengeteg olyan dolog létezik a világunkban, amikor az elvárásaink megvalósulnak, bármik is legyenek azok. Biztos mindenki átélt már hasonlót az életében, annak ellenére, hogy nem volt tudatos.

Azt gondolom, hogy ha ezt nem a véletlenre bízzuk, hanem tudatosan, – nem görcsösen, nem stresszesen – lazán bevisszük ezt az elvárást az életünkbe, akkor lesznek, akiknek bejön, lesznek, akiknek nem. Ez mindig az egyén hozzáállásától függ. Mindenki olyan életet teremt magának, amilyet csak akar. Hallom az ellentábor tiltakozását. Rendben. Ez az Ö döntésük, amit elfogadok, tiszteletben tartok, mert az életünk a mindennapi apró döntéseink sorozatából alakul ki. Ezzel lehet egyetérteni, vagy nem, de ez is egy egyéni döntés.

Tehát, arra vagyok kíváncsi, hogy a blogom olvasói közül kik azok, akik hajlandók vállalkozni arra, hogy tudatosan, a saját akaratukból, vidáman, stressz mentesen igénybe veszik a tudatos placebo marketing előnyeit és ezzel hajlandók tenni a mindennapi életük javításáért. A lényeg, hogy élvezzük ennek az utazásnak minden egyes pillanatát.

A bejegyzés alatti gombra kattintva lehet kérni a további információkat.